طراحی باغ وپارک و ویلا وآپارتمان (طراحی ،اجرا ،نگهداری ومشاوره)

 

طراحی واجرا و نگهداری فضای سبز ویلا  وپارک ومنزل و محیط کار

طراحی و جانمایی و احداث و نگهداری باغات

سمپاشی ودفع آفات و رفع امراض درختان و گلها و گیاهان زینتی

 با بهترین طرحها و آرایش ونازلترین قیمت درسراسر کشور انجام میشود 

در تهران و دماوند وفیروزکوه با تخفیف ویژه

تلفن تماس : 09194322909

ضمناً مشاوره رایگان بصورت شبانه روزی

سلام دوستان عزیز

با سلام بر همه شما بزرگواران

دوستان عزیزی که قدم رنجه می فرمایند و از این سایت بازدید میکنند و مطالب آن را مورد استفاده قرار میدهند ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی از این حضور میخواستم یادآوری کنم چنانچه سئوال یا امر و دستوری دارند میتوانند ضمن درج در قسمت نظرها  از طریق شماره تماس (تلگرام و واتساپ) 09194322909 با اینجانب درمیان بگذارند 

سپاسگزار الطاف شما سروران گرامی هستم

 

اطلاع رسانی

به محفل صمیمی ودلپذیر مباحث نوین زراعت خوش آمدید

ازاوان کودکی دشت وصحرا،مزارع ومراتع،چشمه سارهاو قنوات نظرمرا بخود جلب میکردند.درنوجوانی هم که دوره های دبستان ودبیرستان را می گذراندم،علوم طبیعی بیش از سایر رشته ها مورد علاقه ام بود،عاقبت همین دلبستگی ناگسستنی مرا به دانشکده های کشاورزی کشانید 

امیدوارم از خواندن مطالب این وبلاگ به همان اندازه که من از نوشتن شان لذت برده ام لذت ببرید

nhaj.jpg

 
(عکس فوق مربوط به آقای  آقاجانی پنبه کارنمونه)

لطفاْبا نظرات خود مارا در ارائه بهتر  وارتقاء مطالب یاری نمائید

درادامه علاقه مندان بخش کشاورزی میتوانند از اخبارواطلاعات وپیامهای فنی مطلع واستفاده نمایند

جهت مشاوره و طراحي واجرا واحداث طرحهاي زراعت وباغ وپارك وتاسيسات آبياري وطرحهای پژوهشی وتحقیقاتی تماس بگيريد۰۹۱۹۴۳۲۲۹۰۹

نگارش انواع طرحهای توجیهی اقتصادی پروژه های کشاورزی جهت استفاده از تسهیلات بانکی درسراسرکشور و درکمترین زمان طبق استانداردهای تائیدشده موجود

ادامه نوشته

علفهای هرز و علفکش های رایج در مزارع سیر و پیاز

سیرو پیاز بخش مهمی از مصرف سبد غذایی خانوار ایرانی را به خود اختصاص داده و بهمین علت بخشی از سطح کشت زراعی کشورمان در اکثر استانها به کشت این دو محصول اختصاص یافته است.علفهای هرز در این دو زراعت نیز مانند سایر کشت ها یکی از دلایل مهم کاهش کیفی و کمی عملکرد میباشد.مراجعات بسیار کشاورزان از سراسر کشور به اینجانب و سئوال در مورد نحوه کنترل علفهای هرز در مزارع سیر و پیاز بنده را بر آن داشت تا بصورت مختصر وکاربردی مطلبی را در این خصوص ارائه دهم امیدوارم سهم کوچکی در افزایش محصول و رفع دغده های زارعین ایفا کرده باشم

ادامه نوشته

مدیریت تلفیقی سنک بذر خوار کلزا cymoides Nysius

سنک بذر خوار کلزا یکی از مهمترین آفات کلزا در سالهای اخیر در کشورمان بوده که در استانهای  مختلف نظیر مازندران ،کردستان ،فارس،کرمانشاه ،سمنان،قم،اصفهان،لرستان،مرکزی،خراسان های شمالی و جنوبی و رضوی و آذربایجان غربی انتشار وفعالیت دارد. وبجز کلزا از یونجه و سیب و بادام وشبدر را نیز مورد حمله قرار می دهد.این آفت از بذر گیاهان میزبان تغذیه می کند.

 

ادامه نوشته

مدیریت گیاهان آبزی در استخر ها و حوضچه ها و تالاب ها و نوار ساحلی

 

نیلوفر آبی

حوضچه ها و استخرها و تالاب ها زیستگاه ایده ال و امنی برای  گیاهان آبزی هستند. گیاهان آبزی به دو صورت ابتدایی (جلبک ها که ریشه و ساقه  و برگ واقعی ندارند)و آلی(مانند تیزک آبی ،بارهنگ آبی ،علف مرداب ،علف هفت بند،پامچال آبی،لویی ونیلوفر آبی)در آبها زیست میکنند.گیاهان فتوسنتز کننده اکسیژن مورد نیاز برای حفظ حیات ماهی ها و موجودات آبزی را فراهم میکنند و گیاهان نیز با جذب آمونیاک دفع شده از ماهی  ها و موجودات آبزی از تجمع غلظت آن و ایجاد سمیت جلوگیری مینمایند.همچنین سایرمواد سمس از جمله کروم وآرسنیک را از محیط های آبی جذب میکنند.بجز این موارد گیاهان آبزی مانند عدسک آبی میتواند غذای خوبی برای آبزیان باشد. اما با همه این محاسنی که ذکر گردید اغلب مواقع رشد بیش از حد این گیاهان باعث مشکلاتی در استخر ها و حوضچه ها شده وبایستی کنترل آنها مدیریت گردد.در این جا سعی میکنم به اختصار درباره مدیریت علفهای هرز آبزی صحبت کنم امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

ادامه نوشته

اهمیت عنصر پتاسیم در زراعت پنبه

پتاسیم یکی از 16 عنصر مورد نیاز گیاهان زراعی میباشد که در طیف عناصر پرمصرف یا ماکرو قرار دارد. عنصر پتاسیم در همه گیاهان نقش مهمی در افزایش مقاومت وتحمل بیماری ها و آفات و شرایط نامساعد را دارد در پنبه نیز این عنصربا افزایش توان و مقاومت گیاه  موجب کاهش شدت بیماری پژمردگی شده و کیفت الیاف (درجه میکرونری) و استحکام الیاف (مقاومت الیاف) وافزایش طول الیاف را بهمراه داردبیشترین نیاز پنبه به پتاسیم بعد از گلدهی  تا رسیدن  کامل غوزه ها  میباشد  علائم کمبود آن علاوه بر ضعف بوته ها ، بصورت لکه های زرد متمایل  به سفید  در بین رگبرگها  با مرکزیت خشکیدگی  و قهوه ای شدن نوک  برگها و قرمزی برگهای مسن و ریزش پیش از موعد آنها نمایان میگردد.برای تامین پتاسیم در پنبه لازمست با استفاده از نتایج آزمون خاک و برآورد دقیق نیاز گیاه اقدام نمود. ولی بطور کلی در هنگام کاشت 150کیلو گرم سولفات پتاسیم در هکتار و دو نوبت بصورت سرک با استفاده از کود سولو پتاس محلول در آب آبیاری یا نیترات پتاسیم بصورت محلول پاشی استفاده نماییم. لازم بذکر است میزان مصرف نیترات پتاسیم برای محلولپاشی نباید از 4کیلوگرم در هکتارتجاوز کند در غیر اینصورت باعث گیاهسوزی میشود.

مضرات تشعشات گوشی تلفن همراه و وایفا

مضرات اشعه موبایل

آیا می دانید در کشور آلمان مکان هایی که آنتن موبایل نصب شده است قیمت زمین 30 درصدارزانتراست؟
آیا می دانید امواج تلفن همراه ریسک ابتلا به دو نوع تومور مغزی را تا 50% افزایش می دهد؟
آیا می دانید امواج موبایل برای خانم های باردار و افراد زیر 16 سال بیشترین ضرر را دارد؟
عوارض خطرناک موبایل:امواج موبایل تاثیر بدی در باروری مردان دارد. باعث کاهش قوای جنسی می شود. بخصوص در کسانی که موبایل را به کمرشان می بندند.امواج موبایل سرطان زاست و علاوه بر آن احتمال ابتلا به بیماریهای آلزایمر و پارکینسون را افزایش می دهد.در ازای حتی 2 دقیقه صحبت با موبایل ، ساختار مولکولی بزاق دهان تغییر می کند.یکی ازخطرناکترین مشکلات امواج موبایل برای خانم باردار است .بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است . امواج موبایل منجر به کاهش عکس العمل مولکولی در بدن جنین می شود .
-فاصله یک آنتن مخابراتی (
BTS ) با انسان باید حداقل 50 تا 60 متر باشد ، تا ضرر امواج کمتر به انسان آسیب برساند. خطر امواج هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگر بیشتر است . زیرا این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند.خانم های باردار باید حداقل 2 متر با موبایل فاصله داشته باشند.
-هنگام ارسال
MMS یا پیام تصویری ، خطر امواج 1000 برابر بیشتر است .
استفاده از هندزفری (
Hands Free ) نمی تواند درصد امواج را کاهش دهد. زیرا مانند یک آنتن عمل می کند.پاره شدن رشته های DNA و احتمال ابتلا به سرطان ، ناراحتی قلبی ، فشار خون ، رشد تومورهای مغزی ، سر درد ، آلزایمر ، پارکینسون و ...چه آزمایش هایی جهت اثبات خطر جدی امواج موبایل انجام گرفته است؟

در سوئد روی یک خرگوش آزمایش جالبی انجام دادند. یک خرگوش را کنار یک موبایل گذاشتند که آن موبایل همواره روشن بود. در این مدت هم تغذیه کاملی به آن می‌دادند.
پس از 2 ماه خون و سلول‌های خرگوش را برای آزمایش به آزمایشگاه بردند و نتیجه جالب توجهی را اعلام کردند؛ آن خرگوش با ادامه این وضعیت بیشتر از یک سال زنده نمی‌ماند. حال باید ببینیم اگر روی یک انسان چنین آزمایشی انجام دهند نتیجه چه می‌شود! اگرچه فکر نکنم کسی داوطلب این آزمایش پیدا شود.
نمونه نسبی آزمایش شده این کار برای انسان را می‌توانید در افرادی ببینید که شغلشان مرتبط با رادارهای نظامی است. آن‌ها طول عمر بسیار کمی دارند و یا بسیاری از آن‌ها در زمان سالخوردگی به بیماریهایی مبتلا می‌شوند که در جمعیت عادی کمتر دیده می‌شود.

-تشعشعات گوشی های تلفن همراه باعث ایجاد سنگ کلیه میشوند!!!

-مکالمه طولانی با تلفن همراه به حافظه آسیب می رساند!

-پرخاشگری یکی از عمده‌ترین عوارض استفاده از تلفن همراه است!

-استفاده طولانی از وسایلی مانند تلفن همراه که دارای میدان های الکترومغناطیسی هستند ، به لثه ها آسیب می رساند.

 افراد لاغردر برابر تشعشعات  تلفن همراه!

افراد لاغر به این دلیل که انها بافت های چربی زیادی ندارند با شدت بیشتری واکنش نشان می دهند. تشعشع وارد بر سر می تواند عمیق تر بر مغز این افراد نفوذ کند.

 

عوارض شبکه غیراستاندارد تلفن همراه در ایران !

 آثار سوء و عوارضی همچون افزایش استرس، سردرد، خستگی، دلهره، اختلال در عملکرد حافظه، مشکل در تمرکز، بی اشتهایی و حتی عوارض پوستی مشاهده شده است؛ بهتر است گوشی در سمت قلب یا کمر قرار نگیرد و درون کیفی و با فاصله از بدن گذاشته شود تا آثار سوء آن تا حد امکان کاهش پیدا کند.


این خطرات برای همه یکسان است یا در گروه‌های سنی مختلف میزان زیان‌های متفاوتی دارد؟

یکی از بدترین چیزها برای جنینی که در شکم مادر است، امواج الکترومغناطیسی موبایل است. بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است. امواج موبایل منجر به کاهش عکس‌العمل مولکولی در بدن جنین می‌شود.
این مسأله باعث ضعیف شدن سیستم‌های مختلف بدن می‌شود که شاید هنگامی که فرزند به دنیا آمد در آن دیده نشود ولی پس از سال‌ها بیماری‌های مختلفی خود را نشان دهند. در کشورهای سوئیس و اتریش به خانواده‌ها بسیار تأکید شده که بچه‌های زیر 16سال اصلاً با موبایل صحبت نکنند.
علائم آسیب اشعه تلفن همراه:

خستگی مزمن
افسردگی

مشکلات گوارشی

مشکلات حافظه

استرس مزمن

بیخوابی

تپش قلب

رزماری و اسانس رزماری
  از روش های طبیعی است که  برای کاهش  مضرات اشعه مناسبند. رزماری با خواص آنتی اکسیدانی قوی از آسیب های اشعه  تلفن همراه  محافظت میکند

وای فای کمترین میزان تشعشع را دارد وموبایل قوی ترین سیگنال را دارد

 اطلاعات مردم در بسیاری موارد کافی نیست و برحسب شنیده ها از وجود آنتن در محل زندگی خود نگران هستند. برای مثال چندی است شنیده می شود که گیاه کاکتوس می تواند امواج غیرمجاز وای فای را جذب کند. این به هیچ عنوان درست نیست.

وی تصریح کرد: وای فای دارای توان بسیار ناچیزی است و مانند دستگاههایی است که در حد باتری ساعت کار می کنند یک سیگنال ضعیف دارد. بلوتوث و لپ تاپ نیز همینطور است. این دستگاهها پرقدرت به حساب نمی آیند و حداکثر برد وای فای برای قوی ترین سیگنال ۵۰۰ متر است که بیشتر از آن هم امکان ندارد.البته این به این معنا نیست که خودمان را در مجاورت این دستگاهها قرار دهیم، بلکه بهتر است در حد نیاز از آن استفاده کنیم.

                                                                                                                                                      

شما چطور باید خود را در برابر تشعشع حفظ کنید؟

-طراحی کیف‌های ضد امواج  به نحوی است که تلفن همراه هنگام مکالمه از داخل آن خارج نمی‌شود لذا لایه محافظ بین تلفن و سر کاربر قرار می‌گیرد و بدون این که اختلالی در مکالمه ایجاد کند تا 99 درصد امواج را دفع می‌کند.

-حتی اگر شما از تلفن همراه استفاده نکنید،تشعشع الکترومغناطیسی وجود دارد. منابع تشعشع بایستی تا آنجا که امکان دارد کاهش یابد. تا حد امکان از شبکه های سیمی تلفن در جاهایی که امکان دارداستفاده کنید، موبایل های روشن را تا انجا که امکان دارد از بدن دور نگه دارید. بنابراین سر شما کمتر در معرض تشعشع قرار دارد.

-با چای رزماری از اشعه موبایل در امان باشید،همانطوریکه می دانید اشعه های تلفن های همراه  برای سلامت بدن مضر است. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت تابش  آن باعث سرطان، آسیب DNA، و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود

-جايگزيني استفاده از تلفن ثابت و يا پيامك

-استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های رایج و غذاهای حاوی آن می‌توان به اینها اشاره کرد:

ویتامین
C که در مرکبات و آب میوه؛ میوه‌های توتی و سایر میوه‌ها؛ سبزیجات به رنگ سبز تیره؛ فلفل قرمز و سبز.
ویتامین
E که در روغن‌های گیاهی، غلات کامل، و سبزی‌های برگ‌دار سبز یافت می‌شود.
سلنیوم که در غلات کامل، اغلب سبزی‌ها، گوشت مرغ، تخم مرغ‌، و اغلب فراورده‌های لبنی یافت می‌شود.
بتاکاروتن که میوه‌ها وسبزی‌هایی مانند کلم براکلی، اسفناج، هویج، سیب‌زمینی شیرین، فلفل سبز و قرمز، زردآلو، طالبی یافت می‌شود./ح

-كاهش تعداد و دوره مکالمات تا حد مطلوب کم‌تر از سه دقيقه ميتواند به كاهش مضرات كمك كند.

-دور نگه‌داشتن 2 تا 3 سانتيمتري گوشي حين مکالمه

-افزايش آگاهي درباره گوشي‌ غيراستاندارد مثلا در خريد گوشي تلفن همراه بايد دقت شود و گوشي با SAR (Specific Absorption Rate) کمتر انتخاب شود،

·         لطفا یکی از این ۱۰ غذا را روزانه مصرف کنید

زغال اخته
زغال اخته بیشترین آنتی اکسیدان را در میان ۴۰ میوه و سبزی رایج داراست. آنتی اکسیدان مولکولی جادویی است که نمی گذارد بدن میزبان آفات باشد. رنگدانه های زغال اخته که آن را به رنگ آبی کرده اند بهترین مدافع در برابر بیماری های قلبی و سرطان و کوری ناشی از بالا رفتن سن و از دست دادن حافظه است. به لطف کتکین موجود در این میوه ی معجزه آسا باکتری ها نمی توانند به دیواره مثانه بچسبند و از عفونت های ادراری جلوگیری می شود.
سير
این ماده غذایی هم ضد ویروس و هم ضد قارچ و هم ضد باکتری است. خواص آنتی اکسیدانی سیر از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و ترکیبات گوگردی این ماده جادویی توان بالقوه عالی برای مبارزه با بسیاری از بیماری ها را دارد. افرادی که بیشتر از شش حبه سیر در هفته مصرف می کنند ۵۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و معده و پروستات نسبت به کسانی هستند که یک عدد یا کمتر در هفته مصرف می کنند.

روغن زیتون

کلم بروکلی

ماست

جو دو سر
دارچین

چاي سبز
حبوبات

تغیر رنگ برگها درپائیز

آیا میدانید چرا رنگ برگها در پائیز از رنگ سبز بهاری به طیفی از رنگها تغیر میکند؟ 

تغیررنگ درپائیز یکی از زیباترین نشانه های تغیر درطبیعت است.برای همه ما پیش آمده است که با فرارسیدن پائیز بطورناگهانی شاهد عوض شدن رنگ سبز برگها به رنگهای زرد ونارنجی و قرمز وزرد شعله ای بوده ایم . 

منشا رنگ برگها چیست؟  

برگها کارخانه های سازنده مواد غذایی وتامین حیات روی کره خاکی می باشند.رنگ برگها از رنگدانه ها بخصوص سه رنگدانه  

دستورالعمل فنی واجرایی مبارزه با سن غلات

سن گندم با نام علمی Eurygaster integriceps ازمهمترین آفات غلات به ویژه گندم درخاورمیانه  

وکشورمان ایران است.ومیتوان گفت که بلحاظ شرایط آب و هوایی واقلیمی خاص ایران جز ء کشورهای  

سن خیز بشمار میرود.این آفت به دوصورت کمی وکیفی در مراحل مادری وپوره به مزارع ومحصول گندم  

خسارت میزند وبطور میانگین وبسته به تراکم آفت بین 40تا100درصد محصول را ازبین میبرد.دراین  

نوشته دستورالعمل فنی مبارزه با این آفت مهم را ازسمع ونظر شما عزیزان همراه میگذرانم باشد که  

مقبول خاطرتان بیفتد.

تبریک سال نو

خدای رحمان نوید میلاد سال نو را بردوش نسیم بهاری گذاشت تا این امانت سبز را به رسم آغاز به خالق سپارد، حلول سال نو تولد دوباره طبیعت،عید فرخنده وکهن نوروز باستانی را که یادگار نیاکان وپیام آور دوستی، عشق ومحبت ، با الطاف گیاه وخرمی طبیعت، وتحول به مراحل نیکوتر وبرتر است را محضر شریف همه شما سروران ارجمندم تبریک وتهنیت عرض مینمایم.امیدوارم سال جدید ،سالی پراز موفقیت و بهروزی برایتان باشد.وبا همراهمی شما عزیزان بتوانم مطالب علمی ومفیدی را به همه دانش دوستان ارائه نمایم.

استویا (stevia)

استویا (stevia) یک گیاه بومی آمریکای جنوبی است که امروزه در کشورهای مختلف اروپایی کشت و مصرف می‌شود. خوشبختانه کشت این گیاه چند سالی است که در زمین‌های شهرهای شمالی ایران نیز شروع شده است. استویا یک گیاه با قدرت شیرین کنندگی بسیار قوی می‌باشد که می‌تواند یک جایگزین مناسب برای قندهای تصفیه شده باشد. این گیاه همیار لاغری است، فشار خون را کاهش می‌دهد، با دیابت و قند خون بالا مقابله می‌کند. برای آشنایی با این شیرین کننده صد در صد طبیعی با ما همراه باشید. 

خواص ادویجات دارویی

1-زرد چوبه
زرد چوبه برای هر چهار گروه خونی
O A، B، AB بسیار مفید است.
زرد چوبه دارای یک ماده فعال دارویی به نام کورکومین است که خاصیت ضد التهابی، ضد اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که زرد چوبه معجزه گر است و در درمان بسیاری از بیماری ها از قبیل آرتروز، آلزایمر، سرطان، دیابت، ایدز، کلسترول بالا، سوزش سردل، یرقان، اختلالات کبدی و اختلالات قاعدگی نقش بسزایی دارد.زرد چوبه یک عامل ضد عفونی کننده و ضد باکتری طبیعی است که در ضد عفونی کردن بریدگی ها و سوختگی ها نقس بسزایی دارد. مصرف زرد چوبه به متابولیسم چربی ها و کنترل وزن کمک شایانی می کند. خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی زرد چوبه در مبارزه با سرماخوردگی، سرفه و آنفلوآنزا نقش بسزایی دارد. مصرف زرد چوبه به همراه گل کلم از بروز و پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری می کند.

2-دلسوزترین گیاه دارویی برای دستگاه گوارش

«هل» به عنوان طعم‌دهنده‌ مطبوع مواد خوراکی شناخته شده اما دانه هل علاوه بر بو و طعم خوش، خاصیت دارویی نیز دارد و از همه مهمتر برای تسکین مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی استفاده می‌شود.
دانه هل باارزش‌ترین طعم‌دهنده در جهان به شمار می‌آید زیرا از رایحه غنی و خاصیت‌درمانی بیشماری برخوردار است. همچنین دانه هل حاوی مواد معدنی مهمی همچون کلسیم، گوگرد و فسفر است.
دانه هل موثرترین شیوه درمانی برای رفع بوی بد دهان است. جویدن دانه‌های این گیاه می‌تواند بوی بد دهان را رفع کند.
هل در میان مردم جنوب آسیا برای مقابله با بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تاثیر روغن موجود در این دانه در درمان مشکلات گوارشی از قبیل یبوست، سوء هاضمه و اسهال خونی تایید شده است. همچنین دانه هل در درمان مشکلات مجاری ادراری و دفع سنگ کلیه موثر است.
بررسی‌ها حاکی از آن است که دانه هل در کاهش استرس و افسردگی و درمان انواع سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، پروستات و تخمدان قابلیت دارد.

3-رابطه وانیل و رفع خستگی

اگر ناراحت، عصبی و بی‌حال هستید وانیل را دریابید. چند قطره اسانس وانیل را در شربت، چای و یا هر نوشیدنی دیگری که دوست دارید بچکانید و همان طور که می‌نوشید عطر آن را با تمام وجودتان استشمام کنید. این کار باعث آرامش شما شده و کاری می‌کند که دنیا را رنگی و زیبا ببینید.محققان دریافته‌اند که وانیل احساس نشاط و آرامش ایجاد می‌کند. برای این که حال و هوایتان عوض شود می‌توانید از مواد غذایی دیگری که طعم وانیل دارند استفاده کنید مثل بستنی وانیلی، کلوچه های وانیلی و غیره

 

 

میوه های انرژی زا

میوه های انرژی زا کدامند؟

موز
تمام مربیان ورزشی توصیه می‌کنند که پیش از شروع تمرینات،یک عدد موز بخورید.موز منبع غنی از کربوهیدرات‌ها است و در رأس فهرست میوه‌های انرژی‌ زا قرار دارد.
هندوانه
خوردن این میوه،طراوت و شادابی ایجاد می‌کند و منبع غنی از ویتامین
C است.همچنین هندوانه ذخیره آب فوق‌العاده‌ای است که مانند یک آبادی در وسط بیابان،امیدوار کننده است.
سیب
این میوه از منابع غذایی بسیار مهمی است که می‌تواند به آرامی انرژی را در بدن آزاد کند و همچنین سرشار از ویتامین
B و C و پتاسیم که انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.
پرتقال
این میوه نیز « نیروگاه» انرژی و ویتامین
C است.به علاوه پرتقال حاوی مقادیر قابل توجهی فسفر،مواد معدنی و فیبر خوراکی است که به بهبود فعالیت‌های سالم بدن کمک می‌کند.
انبه
این میوه اصطلاحاً شاه میوه‌ها نامیده شده است و سرشار از ویتامین‌های
B و C، کلسیم،پتاسیم،روی،فولات و پروتئین است.
آووکادو
این میوه نیز هر چند حاوی ذخایر قابل توجه چربی است اما چربی آن از نوع خوب است و از جمله میوه‌هایی است که به عنوان یک تقویت‌ کننده انرژی،می‌توان روی آن حساب کرد.

 

حبوباتی که دیابت را کنترل می کند!

دارای مقداری اسید چرب و عناصری مانند نیتروژن فسفر،کلسیم و منیزیم است که بهترین حبوبات برای افراد دیابتی است.
لپه حبوباتی است که باعث بهبود عملکرد کلیه ها در بیماران دیابتی می شود و به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد در کاهش فشار خون بسیار موثر است.کربوهیدرات و پروتئین موجود در حبوبات باعث می شوند فرد دیابتی مدت زیادی در طول روز احساس سیری کند و به سراغ مواد شیرین روی نیاورند.دارای فیبر بالایی است و می تواند جایگزین خوبی برای نان،برنج و مواد نشاسته دار مانند سیب زمینی شود.
البته هنگام طبخ نباید زیاد اجازه دهید پخته شوند زیرا در اثر حرارت تمام خواص مفید آن از بین می رود.

 

 

خواص روغنهای خوراکی

خواص  روغنهای خوراکی  

لطفاً درادامه مطلب بخوانید

خواص ضدسرطانی میوهای رسیده موز

ازاین پس موزهای خیلی رسیده ونرم را که پراز لکه های تیره هستند واگر به  

هرکسی تعارف کنید شاید نوعی توهین حساب شود را دور نریزید.!!!! 

زیرا آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان داده است که موزهای له شده وسیاه  

شده دارای ماده معجزه آسای TNFمی باشد که قدرت مبارزه با سلولهای  

سرطانی  وازبین بردن آنها را دارد. وهرچقدرموزرسیده تروسیاه ترباشد بیشتردارای  

این ماده  است. 

براساس تحقیقات این دانشمندان درمیان میوه هایی که خاصیت ضد سرطانی دارند 

 

(انگور-سیب-هندوانه-آناناس-گلابی وخرمالو)موزخاصیت بیشتری درافزایش  

 

گلبولهای  سفید وقوی کردن سیستم ایمنی بدن وشکست دادن سلولهای  

 

سرطانی دارد زیرا  میزان مادهTNFبیشتری دراین میوه وجود دارد. 

یلدا

                                یلدا
 
 
 
                شب گرم مهربانان جاویدان باد

عیدسعید قربان مبارک

عید سعید قربان برهمه شما عزیزان مبارکباد

اول مهر

بنام آنکه انسان را نوشتن وکشاورزی آموخت،تا بایکی کاغذ بی جان را شعور بخشد وبا دیگری زمین بی روح را شور

مهرماه آغاز سال تحصیلی و سال زراعی را به همه دوستداران علم و دانش  وهنر زراعت تبریک وتهنیت عرض مینمایم

1622251_860732397300171_2552544882711460227_n.jpg

22بهمن ماه مبارک

یوم ا...بیست ودوم بهمن ماه فرخنده ومبارک باد ایرونی های غیور وسربلند

تولدت مبارک انقلاب اسلامی

میلاد نور مبارک

تبادل لینک

ای احمدیان بنام احمد(ص) صلوات

هردم به هزارساعت از دم صلوات

ازنورمحمدی دلم مسروراست

پیوسته بگو تو برمحمد (ص) صلوات

میلاد نورمبارک

رحلت جانگداز پیامبر اعظم(ص) وشهادت حضرت امام حسن وامام رضا(ع) تسلیت باد

اس ام اس رحلت حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) 92

برقراری خط ویژه اعتباری مکانیزاسیون فرصتی برای افزایش ضریب مکانیزاسیون

cze

برقراری خط ویژه اعتباری مکانیزاسیون که چندیست در سطح جامعه کشاورزی کشورمان راه اندازی شده است فرصت مناسبی است که باید با مدیریت وتدبیر وهدایت درست از ماشین آلات روز دنیا در عرصه کشاورزی کشورمان استفاده نمائیم وبا نوسازی ناوگان ماشین های کاشت وداشت وبرداشت درسطح مزرعه شاهد بهبود وضعیت خاک ومنابع تولید  وهمچنین افزایش بازده و عملکرد محصولات زراعی باشیم. با نگاهی گذرا به خاکهای کشورمان درمی یابیم که در سالهای اخیر با استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی وسموم و کاهش میزان مواد آلی خاک وافت کیفیت آبها واستفاده نابجا از ماشین ها وادواتی که همخوانی با نوع بافت وساخت خاکهایمان نداشته اند باعث نامرغوبی خاکها و کاهش توان تولیدی آنها شده ایم .  نقش ماشین ها وادوات کشاورزی در پروسه تولید بسیار مهم است ولی متاسفانه توجه چندانی به آن نشده است بعنوان مثال در اکثر نقاط دنیا نوع ماشین با نوع خاکها و شرایط اقلیمی وتوپوگرافی منطقه متناسب است وبراین اساس انواع تراکتورها وماشین ها طراحی وساخته وبکار برده میشوند. ولی در کشورمان تنوع ماشین کم بوده ودراکثر خاکها واقلیم ها ونواحی   بطور یکسان استفاده میشود از شمال تا جنوب از شرق تا غرب ،در دشت و کوهستان و جلگه مسی فرگوسن 285 با 75قوه اسب در مزارع از سه دهه گذشته تا کنون مشغول کار است  و طی این سه دهه شرایط بافت وساخت خاکمان تغییرات فراوانی داشته لیکن تراکتور مزرعمان با ایت تغییرات ، به روز رسانی نشده است. متاسفانه بازهم در خط ویژه اعتباری بخشی از اعتبارات را به این نوع تراکتورها اختصاص داده اند یعنی بخشی از سرمایه ملی صرف خرید این نوع ماشین ها با کارایی کم وتکنیک پائین شده و در مدت زمان کوتاهی در مزرعه بلا استفاده باقی میماند. اگر با رویکرد کشاورزی حفاظتی به موضوع نگاه کنیم عدم کارایی این نوع تراکتورهای سبک بیشتر روشن میشود وفقط ذکر این نکته کافیست که بیشتر ادوات ودنباله بندهای کشاورزی حفاظتی نیاز به تراکتورهای سنگین مدرن دارد وتراکتورهای سبک از جمله مسی فرگوسن 285 قادر به کشیدن آنها نیستند.

امیدواریم تدابیری اندیشیده شود تا از ماشین های کشاورزی روز دنیا در مزرعه استفاده کنیم.

cze

ایام شهادت سید وسالار شهیدان و72تن از یاران باوفایش تسلیت باد

cze

بار دگر رسید ایام عزا و غم دل رقیه

بار دگر رسید ایام عزا و غریبی حسین

ایام عزای خاندان اهل بیت بر شما تسلیت باد

 

در گریه های عاشقانه تان در ماه غم اهل بیت ، مارا فراموش نکنید.

به مدد دل عباس ، التماس دعا

 

عیدغدیر خم بر عاشقان ولایت مبارک

cze
 

 

اول آبانماه روز کارشناس

اول آبان روز کارشناس بر تمامی همکاران محترم کارشناس رسمی دادگستری مبارک باد

سوگند نامه کارشناسی

به خداوند متعال  سوگندیاد می کنم

درامور کارشناسی که به من ارجاع می  گردد

خداوند متعال را حاضر وناظر دانسته

به راستی ودرستی نظر خودرا اظهار نمایم

واغراض شخصی خودرا درآن دخالت ندهم

وتمام نظر خودرا نسبت به موضوع کارشناسی اظهار نمایم

وهیچ چیز را مکتوم ندارم

مبرخلاف واقع چیزی نگویم وننویسم

ورازدارو امین باشم

عیدسعید قربان مبارک

آهنگ جدید
 

دستورالعمل  احداث باغ ميوه هاي هسته دار

هسته دارها شامل میوه هایی همچون شلیل هلو

ادامه نوشته

توصيه‌هاي ضروري  براي كشت  پاييزه گندم و جو دیم

با توجه به روند تغييرات آب‌وهوائي چند سال گذشته و به منظور افزايش  ديم‌زارها مخصوصاً در اقليم سردسير كشور، با رعايت نكات زير توسط كشاورزان ديم‌كار ضمن كاهش خطرات تنش‌هاي محيطي از جمله سرما و خشكي، عملكرد اين دو محصول عمده و اساسي را مي‌توان 30 تا 50 درصد افزايش داد:

1- رعايت تاريخ كشت به موقع

2- تهيه بستر مناسب و عاري از كلوخ، تنظيم ماشين آلات كاشت و اطمينان از عدم گرفتگي  لوله‌هاي كاشت و رعايت عمق كشت مناسب (5-3 سانتيمتر) براي اطمينان از سبز يكنواخت بذر،

3- استفاده از بذر اصلاح شده و بوجاري شده،

4- استفاده از تمامي كود ازته در پاييز با روش جايگذاري،

5- چون اكثر خاكهاي زراعي منطقه نيازي به كود فسفره ندارند لذا مصرف آنها بايد بر اساس آزمون خاك باشد،

6- استفاده از كارنده‌هاي با فواصل خطوط كشت كمتر (17 سانتي‌متر)،

7- رعايت تراكم بذر در واحد سطح (براي گندم 380 دانه و براي جو 450 دانه در مترمربع و براساس  وزن هزار دانه)،

8- ضد عفوني بذور با قارچ‌كش‌هاي توصيه شده،

9- رعايت تناوب زراعي و خودداري از كشت گندم-گندم، گندم-جو و يا جو-جو،

10- استفاده از گاوآهن قلمي در پاييز براي كشت‌هاي بهاره.

تذكر1: كشت زودتر جو براي كسب درجه تحمل بيشتر به سرما بسيار حائز اهميت است.

تذكر2: براي كاهش خسارت سرما در گندم و جو از كاشت عميق اكيداً خوداري شود.

تبریک عیدسعیدفطر

دانلود فیلم با لینک مستقیم